Monday, August 10, 2009

MCiB Gathering


Buat julung kalinya, perjumpaan berkala alumni MCiB telah diadakan di Kuantan, Pahang. Perjumpaan kali ini agak berlainan dari yang diadakan sebelum ini di mana kami memutuskan untuk menginap di hotel sambil berkelah di pantai Balok, yang terletak bersebelahan dengan De Rhu Resort, tempat kami menginap. Sebanyak 7 famili telah datang dari dekat jauh. Keluarga Ust Fatris dari Singapura menarik diri di saat akhir akibat masalah kesihatan. Kami mendoakan agar Keluarga Ustaz Fatris diberikan kesihatan oleh Allah.

Suasana ceria terutamanya anak-anak bila mereka tidak mahu naik dari kolam mandi yang amat luas. Biarpun pengunjung resort yang begitu ramai( bilik sudah sold out) tapi ruang kolam renang yang begitu luas membuatkan mereka bermain air dengan seronok sekali. Suasana cuaca yang begitu cerah seolah-olah menyambut para tetamu yang datang dari jauh.
Acara BBQ di adakan pada sebelah malam. Bro. Lutfy yang datang dari Terengganu bersama keropok lekornya memainkan peranan penting dalam BBQ kita kali ini.

Di akhir program hari itu, peserta di jamu dengan menu nasi Turkey sebelum bersurai pada tengah hari Ahad. Biarpun masih belum pulang ke rumah masing-masing, tetapi semua yang hadir looking forward untuk terus mengadakan gathering sebegini di masa-masa hadapan.

Semoga kita berjumpa lagi di masa hadapan.

Reblog this post [with Zemanta]

No comments: