Saturday, June 27, 2009

Jakarta, Indonesia

Panorama JakartaImage by diankarl (in JKT) via Flickr

Kotaraya Jakarta adalah ibunegara Indonesia. Saya amat terpegun dengan keindahan dan kemajuan kotaraya tersebut bila pertama kali saya memjejaki kaki ke sana kira-kira tiga bulan lepas. Dengan kepadatan penduduk yang tinggi, jalan-jalan disekitar bandarayanya boleh dikatakan agak bersih. Apa yang menarik perhatian saya semasa bergerak dari Jakarta menuju Bandung adalah sifat penyabar dan bertimbangrasa pemandu-pemandu kereta motor disana. Tiada kenderaan yang kelihatan memandu seperti orang gila yang selalu kita lihat di jalan-jalanraya negara kita. Mereka amat sopan dan mengutamakan pemandu lain tanpa mementingkan diri sendiri.

Tidak puas dengan keindahan dan keenakkan makana serta barangan terutamanya buku dan pakaian yang murah, saya akan berkunjung lagi kesana esok , 28 June hingga 30 June sebelum saya menyambut pelajar-pelajar baru di UMP.



Reblog this post [with Zemanta]

1 comment:

Anonymous said...

That thing is constantly bothering me. If anybody is capable of answering that question, then I would be very grateful :) So what do you think ? What are immunoglobulins? Thank you for constructive response :)


__________________
[url=http://www.gorbashkazdar.com/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1332099524/0#0]xrumer service[/url]